Zajvédőfal építésének kezdeményezése
2013-bam Dr. Szűcs Lajos és Páncél Károly országgyűlési képviselőkkel közösen kezdeményeztük az M5 autópálya Inárcs, Kakucs, Újhartyán településeket érintő szakaszain tapasztalható zajterheléssel kapcsolatos problémák feltárását. Sajnos a mai napig ez ügyben jelzés nem érkezett.
Megemlíteném, hogy a túl rövid és alacsony zajvédőfal semmit nem csökkentett a zajterhelésen, de különös módon még növelte azt. Megléte alatt a Kakucson működő autós rallypálya zaja Újhartyánon, még a belvárosban is szinte elviselhetetlen, míg Kakucson nem hallják az emberek.
A krónikus zajterhelésről írt legutóbbi tanulmányban a WHO:
"Az éjszakai zajszint és annak a szervezetre gyakorolt hatásáról 35 audiológus bevonásával hat éven át tartó kutatás eredményeit hozta nyilvánosságra a napokban a WHO (Egészségügyi Világszervezet) Európai Regionális Irodája. A világszervezet új ajánlása szerint az éjszakai pihenést még biztosító zajterhelés legfeljebb 40 decibel.
Aki ennél nagyobb zajban kénytelen álomra hajtani fejét, gyakran szenved álmatlanságban és egyéb alvászavarban. 55 decibel felett az alvó ember szívverése felgyorsul, vérnyomást és vércukorszintje megemelkedik, valamint megnő a vérben a szabadon áramló zsírsejtek mennyisége is. Ez hosszú távon érszűkület kialakulásához vezethet, ami pedig nagymértékben növeli az infarktus kockázatát. Emellett a tartós zajártalom nyugtalanságot és mentális fáradtságot, valamint idegrendszeri problémákat okoz, és akár 8-10 évvel is megrövidítheti az ember életét.
A WHO kutatása szerint ötből egy európai 55 decibelt meghaladó zajszintben próbálja éjszakánként kipihenni magát."
Ezen
levelünkre az eljáró hatóság az alábbi kivizsgálással az ügyet lezárta.