ASP
SAJTÓKÖZLEMÉNY 2014.12.22.
SAJTÓKÖZLEMÉNY 2015.06.30.
2015 / 06 / 30
ÚJHARTYÁN VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
Sajtóközlemény
Újhartyán Város Önkormányzata pályázati forrásból korszerűsítette Elektronikus ügyintézését
Az Európai Unió által társfinanszírozott támogatást nyert el Újhartyán Város Önkormányzata és konzorciális partnerei (Kistarcsa Város Önkormányzata, Nyáregyháza Község Önkormányzata) az ún. ASP-hez való csatlakozás megvalósítására. A projekt keretében az önkormányzatok 100%-os mértékű, 35 975 780 forint összegű vissza nem térítendő támogatásban részesültek. A konzorcium a KMOP-4.7.1-13-2014-es pályázati konstrukcióban nyújtotta be támogatási igényét, mely program a közép-magyarországi régióban, az elektronikus helyi közigazgatási infrastruktúra fejlesztését támogatja.
Újhartyán Város Önkormányzata által vezetett konzorcium, melynek tagjai Kistarcsa Város Önkormányzata és Nyáregyháza Község Önkormányzata azzal a céllal hozták létre az elektronikus helyi közigazgatási infrastruktúrafejlesztésre vonatkozó pályázati projektjüket, hogy csatlakozhassanak a nagy teljesítményű és kapacitású, magas biztonságú, korszerű informatikai eszközökből kiépített IT önkormányzatai ASP központhoz.
Az önkormányzati ASP központhoz való csatlakozás által a 3 település lakosai, 18.446 fő, elektronikus úton, ügyfélbarát szolgáltatás révén intézhetik majd közügyeiket. Továbbá az önkormányzatok és intézményeik közigazgatási és közszolgáltatási rendszereinek belső munkafolyamatai, beszámolási-, adatszolgáltatási folyamatai is hatékonyabbá válnak a támogatott 6 szakrendszer által.
A fejlesztés eredményeként a résztvevő önkormányzatok kapcsolódni tudnak a központi ASP-hez. A csatlakozásához szükséges eszköz- és szoftverbeszerzés mellett lezajlottak azok a képzések, ahol az ügyintézők az informatikai szolgáltatások igénybevételéhez szükséges tudást megszerezhették meg. Az informatikai fejlesztés hat szakrendszerre (önkormányzati adó, gazdálkodás, ingatlanvagyon kataszter, iratkezelés, ipar- és kereskedelem, település portál), valamint az azokat működtető munkaállomásokra fókuszál.
Az ASP keretében az önkormányzatok a tevékenységük támogatásához szükséges ügyviteli, vagy egyéb szoftvereket úgy veszik igénybe, hogy interneten keresztül kapcsolódnak a szolgáltatónál elhelyezett szerverekhez, az ezeken működő adatbázisokhoz és az adatokat kezelő programokhoz. A felhasználói gépeken csak egy egyszerű böngészőprogramnak kell futnia és internet kapcsolattal kell rendelkeznie. Az ASP által létrehozott rendszer bevezetésével megteremthetjük a működőképes programok csomagját. Ezek egyszerűen képesek ugyanazon adatbázisból dolgozni, statisztikai adatokat kinyerni.
A fejlesztéssel elértük, hogy az érintett irodákon korszerű számítógépekkel és hasonlóan korszerű szoftverekkel dolgozhassanak ügyintézőink.